(I deo Ovde)
Nekoliko naših najboljih i najuglednijih trećerazrednih pisaca su odlučili da, u ime najboljih i najviših ciljeva, skinu s tankog vrata ove književnosti jednog pisca, koji nije imao tu sreću ni pamet da se uklopi u njihovu sliku sveta u kome bi bilo prijatno živeti ...
(DNEVNIK, 1973)
Kritika je prevashodno intelektualan i moralni čin. Delo to i ne mora uvek biti. Ili nije u neposrednom značenju te reči, i u svim svojim vidovima. Formira ga mnoštvo oprečnih faktora, nesaglasnih uticaja, medjusobno neprijateljskih namera.
Njegovim stvaranjem vladaju zakoni, koji su isto tako malo poznati kao i opšti zakoni Geneze. Čak i najracionalnijom književnom tvorevinom hara SLUČAJ. Satana, gde je PLAN – Bog ...
Dobru kritiku formira isključivo odnos prema delu. Dobra kritika je, na taj način, neka vrsta suda što ga delo donosi o samom sebi.
Svako mešanje bilo kakvih stranih elemenata izmedju dela i njegovog kritičara, bez obzira ide li u prilog ili na štetu piscu – poput rdje korozivno deluje na osetljiv mehanizam slobodnog odnosa koji mora da vlada izmedju onoga ko sudi i onoga čemu se sudi ...
(DNEVNIK, 1965) (III deo Ovde)
No comments:
Post a Comment