TAMO
GDE LOZE PLAČU CIV deo, Službeni glasnik, Copyright © Borislav Pekić
17.
NAJZAD I JEDAN DOBAR ŠVABA!
Aron je bio zagubljena semitska kap na nekoliko desetina
kilometara čiste arijevske krvi. To je otežavalo život mesnom SA Führeru , jer je, kad god bi se
osetio naročito velikim rodoljubom, svoje momke morao kamionima transportovati
u Majnc, gde u Jevrejima nije vladala oskudica kao ni u svim ostalim potrebama.
U doba postversajske krize, pritisnut golom borbom za opstanak, koji se, u
odsustvu Mein Kampfa, još uvek vodila
bez nužnog filosofskog opravdanja, nije Hans u sebi video ništa naročito.
Niti je znao da je
ona poslata od Proviđenja da ga načini Natčovekom. Držao je, kao i većina nižeg
srednjeg staleža, da je i nju skrivila nesposobnost socijaldemokrata. Zato je
glasao za katoličke konzervativce g. Hindenberga, kao i Aron, uostalom, s tim
što je Aron za svoj izbor imao nešto gluplje razloge.
Kod kuće, u Pfalzu, koji je imao i svoje demone i svoje
pesnike – pre nego što su poslednji otišli u koncentracione logore – Hans je
bio duvandžija, sve dok od mesnog SA Führera, u pivnici, posle pete
krigle, nije doznao da je takva ništarija jedino blagodareći sramnom Versajskom
miru, da je zapravo Tevton iz drevnih nordijskih Saga, potencijalni markgrof neke još nedefinisane marke na Istoku, o čemu je
opet, SA Führer obavešten od izvesnog g. Juliusa Streichera iz lista Stürmer.
Tom prilikom, ali
posle osme krigle, saznao je takođe i za podmuklu ulogu koju je u stvari
njegove markgrofovije
odigrao prijatelj Aron.
Taj je dripac, naime, u Versaju sedeo s obe strane pregovaračkog stola. Kao
pobednik je diktirao nemoguće uslove, kao pobeđeni ih spremno prihvatao. „Je l'
si shvatio prljavu čifutsku igru?" – štucao je SA Führer, takođe potencijalni markgrof, koga je međunarodna
jevrejska zavera prinudila da prodaje kobasice.
(markgrof) Značenje je granica neke teritorije koja je pod jurisdikcijom određenog grofa.
Mada je svoje socijalno kasapsko stanje smatrao
privremenim – na duhovno nije imao primedbe – posle desete krigle bio je toliko
deprimiran da samo što nije zaplakao. Uzdržao se na vreme. Pripadnost NDSRP-u
statutarno mu je zabranjivala svaki ljudski sentiment sve dok je u toku bitka
za Veliku Nemačku.
Hans nije baš uviđao očiglednost veze između kolonijala
Arona i volstritskih finansijskih magnata, između Jevreja, Versaja, inflacije i
svojih dugova, ali mu je prijalo osećanje da je u nečemu nepravedno oštećen. U
najmanju ruku, imao je na čemu da se iskali kad bi mesečni bilans trafike
podbacio. Filistarski predostrožan, međutim, nije smatrao potrebnim da i Arona
obavesti o njegovoj odgovornosti za šugavo stanje zemaljske privrede.
Činilo mu se preuranjenim da zbog neke maglovite grofovije
na Istoku izgubi najstrasnijeg pušača među mušterijama na Zapadu. (Aron je,
očigledno, sve više pušio ukoliko je nadljudska stranka dobijala sve više
glasova na izborima. Imao je za taj uspeh jednostavno objašnjenje. "Koja
budala", govorio bi rezignirano, "ne bi htela da bude –
natčovek?")
Mada je nibelunškom preduzeću išlo dobro, Hans mu se nije
priključio sve dok, na drugoj pijanci s SA Führerom , nije razumeo da bi, u
slučaju pristupanja, članovi Stranke bili obavezni da duvan kupuju od njega.
Morao bi se, dabome, odreći zadovoljstva da ga prodaje i Aronu. „Razumeš valjda
da Arijevac ne može pušiti duvan koji puši jedna jevrejska svinja?"
Hans se u ovakvu dijalektiku nije razumevao, ali se u ciframa dobro snalazio. Upisao se i izvestio Arona da mu više ne može prodavati cigarete. „Ti shvataš da u tome nema ničeg ličnog", rekao je. „Stvar je u potpunosti trgovačke naravi". Kao trgovac, Aron nije imao primedbe. Kao čovek, otišao je kod drugog trafikanta, a zatim kod petog uspeo cigarete da kupi.
No comments:
Post a Comment